søndag, maj 14, 2006

Miljømæssig

På min biotop har jeg valgt at kigge på det miljømæssige.

Jeg har tænkt mig, at børnene skal ned og have en dag med strandrensning. På den måde lærer de, at det er vigtigt at passe på naturen. At man ikke bare smider tingene. Det vi samler op, kan vi tage en snak om, hvorfor det ikke er godt at smide i naturen.

Miljømæssigt til havet, kunne jeg tænkt mig, at finde materiale til børnene om hvad der sker når skibe domper olie i havet. I gennem litteratur skal de få indblik i hvordan det påvirker fiskebestanden, og hvilke forholdsregler der skal tages for ikke at de forskellige fiskearter uddør.

Vi kunne undersøge om nogle fiske/dyrarter er fredet, for at bestanden skal bestå. Og hvad indflydelse det har på fødekæden.

Jeg får desværre først mit kamera i næste uge, så jeg har ikke kunnet tage billeder fra stranden. Forhåbentlig når jeg at få det inden lejrtur.

2 Comments:

At 19 juni, 2006 21:28, Blogger mrskarin913 said...

Halo Lone.

Er du der, eller er du druknet. *LOL*

 
At 23 juni, 2006 12:38, Blogger asterix915 said...

Hej Johanne

Ja, folk kan være nogle svin ind imellem. Og jeg har fået mit kamera igen, det er ikke til at undværre som du skriver.

Hej Karin

Jeg er ikke druknet, lever i bedste velgående. Jeg har lært at svømme *LOL*

Hilsen Lone

 

Send en kommentar

<< Home