mandag, april 10, 2006

Plante/busk og siv

I formiddags var jeg ned ved min biotop. Min plante er skrumpet ind fra at fylde ca. 50x50 cm, til kun at være ca. 20x20 cm. Jeg nippede et lille blad af inde ved stilken som anbefalet, og har studeret det nøje. Jeg synes ikke bladene ligner en gåsepotentil, men der er fine hår på bagsiden, som ligner sølv. Så nu er forvirringen total. Jeg følger den spændt, da jeg vil finde ud af hvad det er for en.



Mens jeg studerede min grønne plante, opdagede jeg at der er begyndt at skyde nye grønne siv op. Dem fandt jeg selvfølgelig over det hele, da jeg først havde fået øjnene op.





På min hybenbusk (og alle de andre) er knopperne ved at åbne sig. Alle knopper er lysegrønne, og nogle er allerede så åbne, at de nye blade er ved at krølle sig ud. Det er skægt at se hvor friske de knopper ser ud, når ellers resten af busken er trist og brun.

Jeg tror jeg en dag i min ferie, vil lave en kande the, pakke en kurv, og så sætte mig på min bænk og nyde naturen.

7 Comments:

At 16 april, 2006 16:06, Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.

Hvis du mangler sko så se her:

Så er det nu, du skal på din biotop, for der står i avisen i dag søndag, at der er sko til kæmpefødder skyllet op på stranden.

De stammer muligvis fra en container, der for længe siden er skyllet overbord fra et skib. Rygtet siger, at over 15000 par sko eftersøges og de findes sikkert ikke mere parvis, så det bliver noget af et arbejde, at finde et par der passer *LOL*

God arbejdslyst i din ferie.

En fodvenlig hilsen fra mig:)

 
At 18 april, 2006 18:25, Blogger asterix915 said...

Hej Karin

Jeg er ellers vild med sko, men der er desværre ikke skyllet nogen op på min biotop *lol*

Hilsen Lone

Hej Maja

Ja, du skal være så velkommen, og jeg skal nok have en kop te eller to klar, og der er plads til 2 på min bænk *lol*. Men der er jo nok lidt langt som du siger.

Hilsen Lone

 
At 20 april, 2006 13:24, Blogger asterix915 said...

Hej Johanne

Jeg har ikke nået at være nede med madkurven, hvis det er det du tænker på?. Men forårsfornemmelser dem har jeg mange af i maven *s*.

Det med farten forstår jeg ikke helt :-)).

Susende hilsen
Lone

 
At 20 april, 2006 14:18, Blogger Ida Guldager said...

Hej Lone!

Jeg tror heller ikke din plante er en gåsepotentil - som du er inde på, er den ikke rigtig sølvfarvet. Har du kigget under skærmplante familien? Der hjælper med plantebestemmelsen, når blomsterne springer ud ;-)

VH
Ida

 
At 20 april, 2006 18:39, Blogger asterix915 said...

Hej Ida

Jeg har ikke kigget under skærmplanter endnu. I dag på min biotop synes jeg den lignede persille :-)))

Lone

 
At 21 april, 2006 11:43, Blogger Anne-Mette said...

Hej:)
Thi hi hvor er det sjovt at i snakker om alle de sko. Mine forældre var i sommerhus i påsken ude ved vestkysten...og de var netop der hvor der var skyldet en masse sko på land....mest til venstre fod sagde min mor...og sukkede...
Klem
A-M

 
At 23 april, 2006 21:15, Blogger asterix915 said...

Hej Anne-Mette

Hvor er verden lille, selvom du bor langt væk *s*. Øv, at der kun var sko til den venstre fod, det ser så dumt ud ikke at have 2 ens på.

Søndagshilsen Lone

 

Send en kommentar

<< Home