torsdag, marts 02, 2006

Biotop



View slideshow

Jeg har i dag været på stranden for at finde min biotop. Og billedet du ser her er taget fra en bænk der står der. Her skal jeg sidde og lytte til alle lydene, og nyde udsigten mens havets bølger bruser mod strandbreden. Klik på play og hør hvordan vesterhavet lyder, en sen eftermiddag. Jeg har taget nogle billeder som kan ses ved at klikke på slideshow. Inde i slideshow klikker du på play, du kan selv bestemme hastigheden mellem billederne. Mens jeg gik på stranden fandt jeg noget tang, nogle muslingeskaller og nogle æg. Jeg er ikke en haj til natur (endnu), så jeg skal lige have fat i en bog så jeg kan se hvad det er jeg finder, (Ida har sikkert helt styr på det *s*). Fuglefløjt hørte jeg også, så foråret er på vej. Så nu glæder jeg mig bare til at udforske min egen lille(store) plet.

Ellers har jeg fået putte alle bloggene ind i min bloglines, så nu er jeg fri for at kigge forgæves ind på alle de andres blogs. Nu skal jeg bare ind på bloglines og vupti så kan jeg se om der er nogle der har lavet nogle indlæg. Det er nu smart og spare mig for en masse tid, for der er mange at holde styr på i dette her fag *s*.

7 Comments:

At 03 marts, 2006 09:09, Blogger mrskarin913 said...

Hej Lone.
Dejligt at du har fundet din biotop og sikke en skøn lyd fra havet.
Dejlige oplevelse af dit slide show, jeg kom vidt omkring, for aller bedst jeg ser stranden, kommer jeg ind på Google og ser et tilbud for et sommerhus ved Ejstrup strand, hvor jeg netop har trådt mine barne fødder sammen med mine forældre i et telt ved strandbredden, så mine tanker smuttede tilbage i tiden.Men der er et eller andet med fremvisning for jeg havde ikke ved musen.*LOL*
God ide med lyd og billeder, jeg glæder mig til at se mere.

MVH Karin.

 
At 03 marts, 2006 12:02, Blogger Ida Guldager said...

Hej Lone!

Meget stemningsfuldt med lyd til dine billeder. Et dejligt område du har valgt. Strækker det sig fra strandkanten (tidevandzonen)og op i klitten?
God ide med nærbilleder til at fastholde dine opskylsfund .... jo jeg ved godt, hvad det er. Det skal du nok komme efter :-) selvom du skriver, at du ikke er nogen natur-haj. Haj æg er det ikke....

VH
Ida

 
At 03 marts, 2006 23:55, Blogger Sus Nyrop said...

Hej Lone,

tak for dit stemningsfulde lydbillede; jeg findt ud af at åbne flickr slideshow i et separat vindue, så jeg kunne have lyden på samtidig.

Det er meget interessant at følge jeres arbejde!

Mange hilsner
Sus i Farum

(som også experimenterer med allehånde udvidelser af blog som udtryksmiddel og samarbejdsform)

 
At 06 marts, 2006 18:23, Blogger asterix915 said...

Hej Karin

Jeg kan godt forstå at du kommer til at tænke på din barndom. Stranden er altid et dejlig sted at være. Jeg kan huske når jeg lavede sandslotte, og vandet tog dem *s*.

Lone

Hej Ida

Jeg har valgt at der skulle noget vand med i min biotop, så derfor går den fra vandkanten og op i klitterne, måske det er lidt stort, men jeg prøver. Øv at det ikke var haj-æg, så var den gåde løst *lol*

Lone

Hej Susnyrop

Tak fordi du kigger forbi, du skal være velkommen. Og godt at du fandt ud af at have lyd sammen med billeder, det giver en anden stemning *s*.

Lone

 
At 07 marts, 2006 13:05, Blogger dortesophie said...

Hej Lone :-)

Jeg kender godt de lyde - det virker rigtig godt sammen med billederne.

Vi ses..

KH Dorte

 
At 11 marts, 2006 15:59, Blogger Anne-Mette said...

Hej Lone.
Åh hvor bliver jeg glad når jeg kigger på din hjemmeside og din biotop. Det får mig til at tænke på alle de dejlige forlængede weekender jeg som barn havde ved Vesterhavet sammen med min far, mor og søster. Det er super dejlige minde.
Vi ses snart!
Klem
Anne-Mette

 
At 11 marts, 2006 17:39, Blogger asterix915 said...

Hej Anne-mette

Hyggeligt at du kiggede forbi, og det må jo være noget ganske andet at bo i Italien end ved vesterhavet. Men Italien er jo et skønt land, så jeg tror du har det dejligt selvom du er væk fra familien.

Vesterhavs hilsen
Lone

 

Send en kommentar

<< Home